Veel salons zetten Social media verkeerd in...
Veel salons zetten Social media verkeerd in...
- Het draait niet om het aantal likes of volgers, het gaat erom of je ook daadwerkelijk klanten aantrekt.
- Posten op social media met: ‘Boek nu!’, ‘Afspraken beschikbaar’, ‘Laatste plaatsen’ etc., de klant leest dit en vraagt zich af waarom je steeds moet roepen dat je nog plek hebt? Is deze salon wel zo goed…?
- Trekken geen potentiële klanten aan met de post op social media, ze krijgen wel likes en nieuwe volgers, maar deze zijn helemaal niet relevant. Het zijn vaak andere bedrijven die hopen dat jij ze terug liked.
- Socialmediapagina wordt alleen gevolgd door andere stylisten, dat lijkt misschien leuk voor je aantal likes, maar haal je hier nieuwe klanten uit? NEE dus wat heb je hier aan…. niets….
- Focussen alleen maar op het aantal likes, zit je op social media om populair te worden of wil je graag nieuwe klanten aantrekken…?
- Volgers/ likes komen niet uit de regio van de salon, komt een volger uit Amerika naar jouw salon toe…?
- Tekst bij de posts zijn in styliste taal, de klant begrijp totaal niet waar het over gaat en herkent zich er niet in en voelt geen connectie en denkt waarom zou ik haar gaan volgen.