Saboteer jij jouw eigen salaris?

Door jouw prijzen laag te houden, hou je jezelf klein.

En dat is sowieso iets wat ik veel stylistes hoor doen. 'Salonnetje', 'bedrijfje', 'klantjes'. Tenzij je in Madurodam nagels aan het zetten bent mag je wat mij betreft nooit verkleinwoorden gebruiken, want daarmee hou je jezelf nóg kleiner... 🙁

Als jij goede kwaliteit levert en alleen maar blije klanten hebt, wat is dan de reden om je prijzen te laag te houden? 

> Omdat je bang bent om klanten te verliezen? (Een klant die niet jouw ideale prijs wil betalen, is niet jouw ideale klant)
> Omdat niemand in jouw omgeving een hogere prijs vraagt? (Chill, dan heb je dus geen concurrentie in die hogere prijsklasse)
> Omdat nagels iedere drie weken gedaan moeten worden en een kappersbezoek wat minder vaak plaatsvindt? (Jouw tijd is alsnog niet minder waard dan die van de kapper)

Je nagels laten doen is en blijft een luxe. Het grootste gedeelte klanten kiest voor een salon op basis van gevoel en niet op basis van prijs. Tuurlijk is er een deel die alleen op de prijs af gaat, maar dit deel is simpelweg niet bereid om een hogere prijs te betalen (en is daarmee dan ook niet de klant die jij op je stoel wil hebben).

Zal ik je een geheimpje verklappen? Er zijn zelfs genoeg klanten die niet MINDER dan een bepaald bedrag willen neerleggen omdat zij de prijs gelijk stellen aan kwaliteit. En dat is een gat in de markt waar jij in zou kunnen springen. 

Ik weet heus wel (uit eigen salon-ervaring) dat het heel eng is om een prijsverhoging door te voeren. Maar ik kan je daarbij ook vertellen dat die sprong in het diepe het meer dan waard is: leukere klanten die blij met jou zijn en die met liefde het bedrag afrekenen waar jij van droomt!

Je leert alle tactieken hiervoor in de volledige online salon marketing training

Maar wil jij alleen het gedeelte over prijsbepaling leren?

  • Hoe je jouw behandelprijzen moet berekenen
  • Wat je moet doen als je volgeboekt bent
  • Creatieve manieren om meer geld te verdienen
  • Piek & Premium prijzen
  • De perfecte uurprijs
  • Strategisch tegen je klant vermelden dat je prijzen omhoog gaan

Claim dan nu tijdelijk deze losse module met maar liefst €80 korting!

>>> Klik hier!!

Geldig t/m 31 augustus 2024