Hoe ik van 12 naar 40 uur per week nagels zetten ging!

"Maar als ik niet alles aanbied, dan kan ik toch niet iedereen helpen?"

Nee, dat klopt. Maar wil je dat? 🤷🏼‍♀️

Je hebt een salon geopend en bent dus eigen baas geworden. Dit ben je gaan doen omdat je heel graag mooie nagels wil maken. Maar wees eens eerlijk: vind jij iedere behandeling even leuk om te doen? Of heb jij stiekem een favoriete behandeling en krijg je zelfs buikpijn als je bijvoorbeeld een French Inlay in de agenda ziet staan?

Je bent geen eigen baas geworden om dingen te doen die je niet leuk vindt, anders had je geen eigen baas hoeven worden, toch? Vanaf het moment dat je gaat beseffen dat je niet iedereen blij hoeft te maken kan jouw salon zo veel meer groeien!

Mijn eigen ervaring:

Toen ik nog een salon had richtte ik me op alles en iedereen, want ja, met iedere klant die zou komen was ik blij! Maar de hele dag nagels verlengen werd ik niet blij van en kreeg ik zelfs een beetje buikpijn van. Ik vond building base namelijk veel leuker om te doen! Jarenlang ben ik aan het aanklooien geweest om klanten te werven, maar ik bleef een side job nodig hebben omdat ik niet genoeg klanten = niet genoeg inkomen had.

Door met helikopter-view te kijken naar mijn bedrijf bleek dat ik niet duidelijk een bepaalde klant aansprak en er daardoor niemand kwam. Vanaf het moment dat ik alle behandelingen liet vallen behalve building base en building base met gellak ging mijn salon als een speer. Van ongeveer 12 uur per week aan klanten ging ik naar 40 uur per week(!). Nu denk je misschien dat ik hier nog een paar jaar over heb gedaan. Maar nee: met één advertentie-campagne op Facebook en Instagram was deze groei binnen DRIE MAANDEN!

Ik ging me namelijk focussen op een specifieke doelgroep: een vrouw tussen 20 en 30 jaar zonder kinderen. Deze vrouw heeft een succesvolle carrière en spendeert graag geld aan zichzelf en haar hobby's. Ze sport, eet gezond, gaat wel graag uit eten en drinkt dan een goede wijn. En ze is een dierenliefhebber. Ooit komen er misschien wel kinderen, maar nu vindt ze focussen op zichzelf belangrijker.

Wow, zo specifiek? Ja! Want dit was de klant die ik graag in mijn stoel had! Daarbij wel de disclaimer dat een vrouw van 31 met een kindje natuurlijk ook gewoon welkom was, maar dat is niet de vrouw waar ik mij op richtte. Doordat ik mijn hele marketing op mijn ideale klant ging richten sprak dit dames binnen deze doelgroep heel erg aan. En daarom kwamen ze naar mij!

Nu moet je natuurlijk niet precies mijn doelgroep overnemen omdat dit succesvol is gebleken. Je moet kijken naar wat JIJ wil! Wat zijn de behandelingen die je zou willen uitvoeren? Welke klant zou je leuk vinden om 40 uur lang per week te helpen? Wie is deze klant? Kun je diegene voor je zien?

Dit is de basis van de ONLINE marketing training. Je start met het bepalen van je doelgroep, je ideale klant en je branding. Dit is stap 1 voor een succesvolle salon en dit kan ik dus van de bodem van mijn hart beamen!


Ben jij klaar voor een volle agenda met klanten waar je energie van krijgt? Klik dan hier!